Un segon en la intimitat

Bon dia a tothom!

En aquesta nova entrada, parlaré sobre una visita molt especial que hem fet les meves companyes i jo. Hem anat al col·legi de Sa Graduada!!

El motiu d'això, era poder coneixer una mica més aprop la realitat de l'aula i el funcionament de la mateixa.

La veritat és que hem siguit molt ben rebudes per dues mestres d'infantil, les qual ens han explicat cóm és un dia normal a les seves aules. Ens van explicar que primer de tot pasaven llista a la catifa i que tot succeïa segons el planing del dia.

Personalment, em va agradar molt perquè ens van contar coses xulíssimes que feien amb els nens!! per exemple, ens van explicar que tenien una "bossa mágica" en la que una vegada a la setmana, un nen havia de portar un objecte de la seva casa i ficar-la dins. D'aquesta manera, els altres nens havien d'intentar adivinar què era només tocant-lo, sense poder mirar, i tampoc no podien dir el nom de l'objecte sinó que havien de descriure'l. D'aquesta manera, els nens practicaven el vocabulari i la descripció. A més a més, és molt emocionant perquè aquell dia, el nen que ha potat l'objecte es sent molt especial.

Unes altres pràctiques que realitzaven amb els nens i que em va cridar molt l'atenció, és alhora de practicar la lectoescriptura. Aquestes nens, no escribien a fitxes ni quadernets, en tot cas això era en darrer lloc, el que feien, era per exemple anar al pati i amb cordes posades al terra, havien de seguir el contorn de la lletra caminant pel damunt. Una altra pràctica, consistia en omplir tota una taula de farina i amb el dit, havien de fer el contorn de les lletres.

Un altra activitat, es relacionava amb treballar allò que els nens els haguès cridat l'atenció com per exemple una clínica veterinari i, a partir d'aquell fet, treballaven els materials, els animals etc i llavors feien un racó de vaterinari on els nens practicaven el joc simbólic. D'aquesta manera, duien a terme el currículum de manera globalitzada. A més a més, van fer un petit comentari sobre el rebuig cap a l'ús dels llibres de text i les fitxes en aquestes edats. I pens que tenen tota la raó.

La veritat, és que vaig quedar alucinada quan ho contava perquè em pareixen activitats super innovadores i que segueixen totalment la línia constructivista que és, en definitiva, la que tots hauriem de perseguim. Finalment, només em queda dir que pens que aquest col·legi i en especial aquestes mestres, realitzen un treball magnífic i espero, en un futur, poder arribar a fer-ho jo també.

Un petó,

Nieves.

0 comentarios:

Publicar un comentario