Un segon en la intimitat

Hola bona nit!!

Com podeu veure, és una mica tard. Són les 12 de la nit i encara estic aquí amb el meu bloc. La veritat és que feia bastant de temps que no el feia servir però ara l’he tornat a agafar amb moltes ganes, com alguns ja podreu haver vist...jejej

El motiu real d’aquest escrit, és que vull fer una reflexió sobre un esdeveniment que m’ha succeït avui mateix amb la meva mare mentre acabava d’enllestir el meu e-portafoli.

Després de quatre dies asseguda a la cadira del meu escriptori davant l'ordinador penjant treballs que tenia pendents de l’any passat i posant els nous d’aquest any, la meva mare ha vingut a veure'm fa un ratet a la meva habitació. Després de mirar durant cinc minuts tot el que jo anava fent en el bloc (penjar treballs, fer comentaris, escriure noves entrades, etc.) sense entendre res de res, em diu: “Nieves, y por que le dedicas tantas horas a eso si luego no lo va a ver tanta gente....??” aquesta pregunta, com podeu veure, és d’una mare una mica preocupada per mi perquè no m’aixeco de la cadira fent la meva feina....jejeje

Però la veritat és que després de formular-me aquesta pregunta, he de reconèixer que em vaig quedar pensant la resposta durant uns segons. En un principi no s’havia què respondre perquè mai m’ho havia plantejat. Però la veritat és que ara que hi penso, és una molt bona pregunta: Perquè dedicar tantes hores a una feina que al cap i a la fi no ens paguen, que no ens avaluaran ni la meitat de les hores que li hem dedicat i que pot ser, per què no, ni tan sols veurà una petita part de la població....??

Després d’una estona de reflexió, vaig cridar a la meva mare, que en aquell moment estava recollint la cuina després de dinar, i li vaig dir: “Mira mamá, he estado reflexionando sobre la pregunta que me hiciste y he llegado a la conclusión de que le didedico tanto tiempo a mi portafolio por los siguientes motivos:

En primer lugar, por que creo que el bloc es una herramienta de trabajo que realmente ayuda a adquirir un aprendizaje auònomo y profundo, cosa que tenemos claro con nuestros alumnos pero no tanto con nosotros mismo. Gracias al bloc, podemos buscar notícias, videos, otros trabajos y tambien podemos compartir y comentar los nuestros lo qual conlleva un tiempo de reflexión que ayuda a todo ello.

En segundo lugar, por que creo que el bloc es una plataforma que te permite relacionarte con personas de todo el mundo, compartir experiencias, conocimientos, aprendizajes y vivencias, por que es tan rica que te permite colgar fotos, videos, power points, documentos word, pdf, audios, a través de plataformas como slideboom, slidshare, fliker, youtube, scribd, glogster y muchos otros que me aun me quedan por descubrir.

En tercer lugar, por que tal i como argumento en la entrada titulada “l’ensenyança del futur” del bloc "Recursos d'interés", creo firmemente que la enseñanza del futuro esta encaminada hacia esta nueva forma de enseñanza-aprendizaje. Por que ya no habrá mas mochilas cargadas de libros sinó que , como dice el video, todo estarà en las nubes. Lo cual permitira todo un nuevo abanico de posibilidades y oportunidades de aprendizaje.

En quarto lugar, por que el portafolio es una plataforma que me ha permitido crear un espacio propio en el que poder poner todo lo que yo quiera, des de trabajos pasando por comentarios de notias, hasta aspectos personales como puede ser el power point sobre el viaje de la boda de plata de mis padres.

En quinto lugar, por que éste me servira de cara al trabajo de fin de carrera donde tendre que defender mis aprendizaques adquiridos a lo largo de la carrera ante un tribual. Por tanto, el bloc me servira como herramienta para evidenciar las competencias adquiridas en dicho proceso.

Y por último, pero no por ello menos importante, simplemente por que me gusta y me apetece dedicar parte de mi tiempo en confeccionar un espacio donde poder encontrar la història de mi vida académica. Por que unque no lo viera nadie, tendré la satisfacción de haver realitzado un trabajo de esta categoria con el mérito y esfuezo, ganas e ilusión que éste conlleva.”


Moltes gràcies pel vostre temps i recordeu:

El bloc no és una pèrdua de temps. És una inversió de futur del nostre aprenentatge al llarg de la vida”.

Per cert!! sabeu que em va contestar la meva mare després de dir-li tot això?: “Sigue hija sigue, que llegaras lejos”.

Jejejejeje

Una abraçada a tothom!

1 comentarios:

Gemma Tur Ferrer dijo...

Nieves,

Només et falta fer una passa perquè més gent i mestres interessants et llegeixin i et donin el feedback que busques: Twitter! T'animes?
Crec que has trobat molts de motius per seguir aquesta experiència, i esper que algun dia valoris encara més el teu esforç d'haver tirat endavant!
I sí, estic d'acord amb la teva mare: segueix, Nieves, segueix que arribaràs molt lluny!

Publicar un comentario